Kodex etiky
Tento kodex je v souladu s Kodexem etiky v pojišťovnictví, schváleným Českou asociací pojišťoven. Naše společnost prosazuje pravidla Kodexu etiky a dbá na jejich dodržování s cílem posilovat dobrou pověst pojišťovacích makléřů.
Každý náš pracovník musí především hájit zájmy svých klientů, zpracovávat pro ně optimální pojistné programy jak z hlediska jejich potřeb, tak z hlediska nabídky pojistného trhu. Přitom je povinen respektovat platné právní předpisy, uchovávat obchodní tajemství svých klientů a dbát na dodržování níže uvedených norem.
a) Obecné zásady chování
Jako nezávislý zprostředkovatel pojištění je povinen vybrat a navrhnout klientovi jen takové pojištění, jež nejlépe odpovídá potřebě pojistné ochrany klienta,
- respektuje pravidla hospodářské soutěže a obchodních zvyklostí, vyvaruje se používání nepravdivých a pomlouvačných výroků o svých konkurentech a všeho, co by mohlo porušit důvěru klientů a vyvolat zkreslený dojem o jeho službách,
- veškerou reklamu vede pravdivě v souladu s čestnou soutěží bez prvků klamavé reklamy,
- dodržuje obezřetnou personální politiku a dbá o výchovu svých zaměstnanců a spolupracovníků po profesionální a etické linii,
- disponuje takovou organizací a prostředky, které mu umožňují i v případě nepřítomnosti některého z představitelů nebo majitelů společnosti hájit zájmy svého klienta,
- je povinen, jako součást hospodářského odvětví v pojišťovnictví, podílet se na udržení zdravého a funkčního pojišťovacího trhu.
b) Zásady chování statutárních orgánů, zaměstnanců a spolupracovníků
- Důstojně reprezentují svoji firmu i obor pojišťovnictví, jehož jsou součástí,
- vyvarují se všech činností, které by znamenaly konflikt jejich vlastních zájmů se zájmy firmy či pojišťovnictví jako oborudodržují obchodní tajemství, a to i po ukončení svého pracovního poměru v pojišťovnictví,
- nepoužívají nikdy ve svůj osobní prospěch informace a materiály své firmy ani svých klientův zájmu zvyšování svých profesních znalostí pečují soustavně o své vzdělávání.
c) Zásady chování ve vztazích ke klientům
- Dodržuje zásady mlčenlivosti o všech skutečnostech týkajících se pojištění klientů,
- poskytuje zásadně úplné, pravdivé, nezkreslené a srozumitelné informace o pojišťovnách, pojistných produktech a jejich ceně,
- neakceptuje požadavky klienta na sjednání pojištění s nečestnými úmysly,
- je odpovědný za komplexní analýzu rizik, zpracování návrhů pojistných programů, konzultační a poradenskou činnost, správu uzavřených pojištění a součinnost při pojistných událostech,
- musí umístit pojištění za cenu a podmínek předložených pojistitelem,
- nepoužívá za účelem získání klienta nekalých a neetických praktik vůči konkurenci.
d) Zásady chování ve vztazích k pojišťovnám
- Není nikdy závislý na kterémkoliv pojistiteli,
- má aktuální přehled o stavu pojistného trhu, o jednotlivých pojistitelích a jejich produktech,
- při umisťování obchodu se chová nestranně a profesionálně, vyvaruje se zejména jakýchkoliv pomluv, či protežování některého z pojistitelů,
- s pojistiteli udržuje dobré vztahy spolupráce, zakotvené zpravidla v dílčích smlouvách o spolupráci.
e) Uplatňování Kodexu etiky v rámci MACONT a sankce za jeho porušení
všichni spolupracovníci MACONT se při své činnosti řídí zásadami uvedenými v tomto Kodexu. Při porušení některého z ustanovení Kodexu budou vůči takovému spolupracovníkovi uplatněny sankce:
- podle platných Směrnic MACONT,
- morální povahy dle rozhodnutí vedení MACONT
Kontaktujte nás
Napište svůj požadavek a vyplňte kontaktní údaje.